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* PROJECT: NyARToolkitAS3
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* This work is based on the original ARToolKit developed by
* Hirokazu Kato
* Mark Billinghurst
* HITLab, University of Washington, Seattle
* http://www.hitl.washington.edu/artoolkit/
*
* The NyARToolkitAS3 is AS3 edition ARToolKit class library.
* Copyright (C)2010 Ryo Iizuka
*
* This program is free software: you can redistribute it and/or modify
* it under the terms of the GNU General Public License as published by
* the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
* (at your option) any later version.
*
* This program is distributed in the hope that it will be useful,
* but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
* MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
* GNU General Public License for more details.
*
* You should have received a copy of the GNU General Public License
* along with this program. If not, see .
*
* For further information please contact.
* http://nyatla.jp/nyatoolkit/
* or
*
*/
package jp.nyatla.nyartoolkit.as3.utils
{
import jp.nyatla.nyartoolkit.as3.core.pickup.*;
import jp.nyatla.nyartoolkit.as3.core.types.*;
import jp.nyatla.nyartoolkit.as3.core.param.*;
import jp.nyatla.nyartoolkit.as3.core.raster.rgb.*;
import jp.nyatla.nyartoolkit.as3.core.transmat.*;
/**
* マーカの周辺領域からビットマップを取得する方法を提供します。
* 比較的負荷が大きいので、連続してパターンを取得し続ける用途には向いていません。
*
*/
public class TransformedBitmapPickup extends NyARColorPatt_Perspective_O2
{
private var _work_points:Vector. = NyARIntPoint2d.createArray(4);
private var _ref_perspective:NyARPerspectiveProjectionMatrix;
/**
*
* @param i_width
* 取得するビットマップの幅
* @param i_height
* 取得するビットマップの解像度
* @param i_resolution
* resolution of reading pixel per point. ---- 取得時の解像度。高解像度のときは1を指定してください。低解像度のときは2以上を指定します。
*/
public function TransformedBitmapPickup(i_ref_cparam:NyARPerspectiveProjectionMatrix,i_width:int,i_height:int,i_resolution:int)
{
super(i_width, i_height, i_resolution, 0);
this._ref_perspective = i_ref_cparam;
}
/**
* This function retrieves bitmap from the area defined by RECT(i_l,i_t,i_r,i_b) above transform matrix i_base_mat.
* ----
* この関数は、basementで示される平面のAで定義される領域から、ビットマップを読み出します。
* 例えば、8cmマーカでRECT(i_l,i_t,i_r,i_b)に-40,0,0,-40.0を指定すると、マーカの左下部分の画像を抽出します。
*
* マーカから離れた場所になるほど、また、マーカの鉛直方向から外れるほど誤差が大きくなります。
* @param i_src_imege
* 詠み出し元の画像を指定します。
* @param i_l
* 基準点からの左上の相対座標(x)を指定します。
* @param i_t
* 基準点からの左上の相対座標(y)を指定します。
* @param i_r
* 基準点からの右下の相対座標(x)を指定します。
* @param i_b
* 基準点からの右下の相対座標(y)を指定します。
* @param i_base_mat
* @return 画像の取得の成否を返す。
*/
public function pickupImage2d(i_src_imege:INyARRgbRaster,i_l:Number,i_t:Number,i_r:Number,i_b:Number,i_base_mat:NyARTransMatResult):Boolean
{
var cp00:Number, cp01:Number, cp02:Number, cp11:Number, cp12:Number;
cp00 = this._ref_perspective.m00;
cp01 = this._ref_perspective.m01;
cp02 = this._ref_perspective.m02;
cp11 = this._ref_perspective.m11;
cp12 = this._ref_perspective.m12;
//マーカと同一平面上にある矩形の4個の頂点を座標変換して、射影変換して画面上の
//頂点を計算する。
//[hX,hY,h]=[P][RT][x,y,z]
//出力先
var poinsts:Vector. = this._work_points;
var yt0:Number,yt1:Number,yt2:Number;
var x3:Number, y3:Number, z3:Number;
var m00:Number=i_base_mat.m00;
var m10:Number=i_base_mat.m10;
var m20:Number=i_base_mat.m20;
//yとtの要素を先に計算
yt0=i_base_mat.m01 * i_t+i_base_mat.m03;
yt1=i_base_mat.m11 * i_t+i_base_mat.m13;
yt2=i_base_mat.m21 * i_t+i_base_mat.m23;
// l,t
x3 = m00 * i_l + yt0;
y3 = m10 * i_l + yt1;
z3 = m20 * i_l + yt2;
poinsts[0].x = (int) ((x3 * cp00 + y3 * cp01 + z3 * cp02) / z3);
poinsts[0].y = (int) ((y3 * cp11 + z3 * cp12) / z3);
// r,t
x3 = m00 * i_r + yt0;
y3 = m10 * i_r + yt1;
z3 = m20 * i_r + yt2;
poinsts[1].x = (int) ((x3 * cp00 + y3 * cp01 + z3 * cp02) / z3);
poinsts[1].y = (int) ((y3 * cp11 + z3 * cp12) / z3);
//yとtの要素を先に計算
yt0=i_base_mat.m01 * i_b+i_base_mat.m03;
yt1=i_base_mat.m11 * i_b+i_base_mat.m13;
yt2=i_base_mat.m21 * i_b+i_base_mat.m23;
// r,b
x3 = m00 * i_r + yt0;
y3 = m10 * i_r + yt1;
z3 = m20 * i_r + yt2;
poinsts[2].x = (int) ((x3 * cp00 + y3 * cp01 + z3 * cp02) / z3);
poinsts[2].y = (int) ((y3 * cp11 + z3 * cp12) / z3);
// l,b
x3 = m00 * i_l + yt0;
y3 = m10 * i_l + yt1;
z3 = m20 * i_l + yt2;
poinsts[3].x = (int) ((x3 * cp00 + y3 * cp01 + z3 * cp02) / z3);
poinsts[3].y = (int) ((y3 * cp11 + z3 * cp12) / z3);
return this.pickFromRaster(i_src_imege, poinsts);
}
}
}